wtorek, 1 maja 2012

Już niedługo pikowanie

Virginia
Cóż, muszę przyznać, że w mieście na parapecie tytoń rośnie o wiele wolniej. To co widać na zdjęciu głównym to Virginia posadzona około 7 kwietnia, skiełkowała 15 kwietnia. Najgorsze jest to, że nie mam tytoniu z USA na który liczyłem najbardziej, gdyż nie miałem konta paypal i brak możliwości zamówienia. 

Zakupiłem na allegro trzy rodzaje, tak świetnej jakości, że z bardzo wielkim trudem zaczęła kiełkować Virginia, a reszta ma to wszystko gdzieś. Nie są to bynajmniej tylko moje odczucia, kolega kupił od tego samego faceta i ma dokładnie to samo - kiełkuje na poziomie 3-5%


machorka samosiejka
Niestety nie mam dostępu do porządnego aparatu, teraz zdjęcia będę robił komórką, po prawej zdjęcie machorki, która posiała się w doniczce z cytryną i jak widać całkiem ładnie sobie rośnie, zdecydowanie lepiej niż zakupy z allegro, których zdecydowanie nie polecam, chyba że od znajomych...

Slogan reklamowy "w środku liście tytoniu gratis" No super, dostałem tam kawałek wysuszonego na żółto liścia, ale nawet nie próbowałem go zapalić widząc na nim naloty pleśni.

Zachęcam do przesyłania zdjęć w komentarzach lub na e-mail, dla porównania jak rośnie u Was ;) Zawsze można zrobić jakąś ładną galerię

A poza tym należy przygotować doniczki, niedługo czas na pikowanie.


8 komentarzy:

  1. Chyba wiem u kogo kupywałeś (po liściu się domyślam). Też kupiłem 2g nasion. Liścia dostałem gratis (nie był spleśniały) a z nasion to z 1.5 g wykiełkowało.. nawet mniej niż 3 %

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakość tych nasion była fatalna, dwuletnie nasiona skiełkowały dobrze, a od pana z allegro nic. Nigdy więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no dobra skiełkowało kilka... kilka a powinno kilkaset

      Usuń
  3. Ja nie mam pojęcia co wpływa na jakość nasion. Sprzedawca sam specjalnie by jakości nie psuł (raczej nie).

    Standardowo, jakieś pytanko do specjalisty.

    1 Jeżeli będę miał nasiona z własnej hodowli, i dobrze je przechowam.. To czy ich jakość może być dobra, czy przez to że te z allegro były złe te też automatycznie będą złe?

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyczyną złej jakości nasion mogły być:
    - złe warunki przechowywania
    - zbyt wczesny zbiór nasion, gdy nie były jeszcze w pełni dojrzałe
    - przegrzanie przy suszeniu (mało prawdopodobne)

    Mając własne nasiona możemy zrobić sobie selekcję i brać tylko z tego tytoniu który był najlepszy, nasiona z własnej uprawy są najlepsze bo jest pewność, że były pobrane od najlepszych "dawców" na allegro tej pewności nigdy nie ma.
    To że skiełkowało kilka roślinek oznacza że te właśnie były dobre - reszta nie dała sobie rady z jakimś czynnikiem, te sobie poradziły. Nie należy jednak zbierać nasion w których zobaczymy oznaki chorób czy pleśni.

    Jak będzie dobrze rosło to nasiona też powinny być dobre. Jak widać na zdjęciu wyżej machorka rośnie pięknie, wysiała się sama z zeszłorocznej uprawy. Niestety nie mam dostępu do swoich nasion z niezależnych przyczyn i znów jestem skazany na allegro :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze jedna możliwość - nasiona mogły być stare - z tytoniu nasion jest naprawdę mnóstwo, być może zostało sprzedawcy mnóstwo z poprzednich lat i nie miał co z tym robić to sprzedawał

      Usuń
  5. Witam pierwszy raz posialiśmy tyton mam pytanie czy kwiatki to zbiera się teraz przed liśćmi czy na koncu??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiatki? Jeżeli zależy Państwu na liściach, to kwiatostany można obciąć.

      Usuń