sobota, 7 kwietnia 2012

Ostatni dzwonek na wysiew!

Po pierwsze - Wesołych Świąt : )
Po drugie - jeśli jeszcze nie masz nasionek czym prędzej udaj się do ogrodniczego w którym je mają, lub zamawiaj na allegro! Tytoń wysiany po 15 kwietnia ma w naszym klimacie małe szanse na prawidłowy wzrost i prawdopodobnie nie doczekamy najlepszej jakości liści.

Dla przypomnienia:
- nasionka wysiewamy bezpośrednio na glebę, lub najpierw wrzucamy je do wody na 1 dzień. Osobiście nie zauważyłem różnic...
- utrzymujemy wilgoć ziemi, ale nie robimy bagna
- kiełkujemy, po prostu trzymając doniczki na oknie :)

natomiast...
- nie pchamy paluchów do ziemi, tytoń da sobie rade, szturchanie nie przyśpieszy kiełkowania
- nie trzeba sprawdzać go co 5 minut, niech sobie w spokoju leży
- tytoń to nie ryż, b. dużą wilgotność utrzymujemy do czasu skiełkowania, nie dłużej.

10 komentarzy:

  1. W tym roku też zacząłem się bawić we własny tytoń.Brałem na allegro- ma to być burley, virginia i tennesee, ale mam nadzieuję, że to wszystko nie okaże się virginią.Popełniiłem pewien błąd, jednak parę dni temu ruszył i na razie jest git - tak czy siak zawsze coś będzie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja posiałam tak : do doniczki świeża wilgotna ziemia o ph innym niż zalecane, następnie nasionka, delikatne oproszenie ziemią i wodą. Doniczkę zakleiłam szczelnie folią tworząc tunel i postawiłam na oknie. Nasiona wykiełkowały. Jest ich mnóstwo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja miałem chyba złej jakości nasiona albo zbyt zimny klimat bo mi burley dopiero dzisiaj (14 czy 15 dzień od zasadzenia )kiełkuje i na razie słabo..

    OdpowiedzUsuń
  4. Czasem trafi się dobrze czasem źle - mi nasiona kupione w zeszłym roku na allegro też fatalnie schodzą, zaklejanie folią to dobry pomysł, poza szybszym kiełkowaniem większe szanse, że nie sprowadzą się żadne grzyby, pleśnie etc

    OdpowiedzUsuń
  5. A żeby coś z tego było ile musiałbym mieć kiełkujących nasion? Bo na razie mam jedną (pierwszą) wykiełkowaną roślinkę która rośnie, dwie następne które dzisiaj zaczęły rosnąć i może kilka widzę które zaczynają kiełkować..

    OdpowiedzUsuń
  6. spokojnie, niech kilka wyrośnie i się ładnie ukorzeni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj po raz kolejny. Kolejne pytanie :D

    http://www.fotoszok.pl/show.php/988079_tytoa-iu.jpg.html
    http://www.fotoszok.pl/upload/eab48ca7.jpg
    (dwa linki jeżeli któryś nie działa..)

    Czy dwie małe rośliny przedstawione na zdjęciu (sorry za słabą jakość) to tytoń burley, inny tytoń, czy w ogóle to nie jest tytoń ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. patrząc na tak małe roślinki na prawdę nie mam pojęcia, może pan porównywać z moimi starszymi postami gdzie zamieszczałem zdjęcia kiełkujących roślin

      Usuń
  8. Raczej tytoń,ale jaki to trudno powiedzieć.
    Zdjęcie mojego sprzed kilku dni-
    http://www.fotoszok.pl/show.php/988402_030912163655.jpg.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Teraz, kiedy w moim klimacie się ociepliło zaczyna lepiej rosnąć :D

    OdpowiedzUsuń