środa, 4 maja 2011

Pikowanie czas start!

Minęło już ponad 3 tygodnie od wysiania tytoniu, postanowiłem więc przepikować kilka największych sztuk. Jako pierwsza została przesadzona machorka. Ogólnie rzecz biorąc w doniczce z machorką przed pikowaniem sprawa miała się tak:
Machorka (Bakun) przed rozsadą

Co prawda powyższe zdjęcie przedstawia inną doniczkę, niż ta z której przesadzałem, tamtej niestety nie zrobiłem zdjęcia... Liście Machorki są grube i silne, jednak korzenie średnio wykształcone. Aby ulepszyć ukorzenienie należy lekko przycinać listki, jednak roślina musi być większa

Machorka po przesadzeniu do nowej doniczki.

Virginia wyrosła mniejsza, jednak korzenie były zdecydowanie lepiej wykształcone, ponieważ mam mnóstwo Virginii, a aktualnie mało doniczek, posadziłem ją w większym zagęszczeniu.
W sumie mogłem poczekać aż podrosną jeszcze trochę, ale mają już po cztery listki, więc nic nie powinno im zaszkodzić.

Jeszcze dużo Virginii czeka na rozsadę, jednak muszę najpierw dokupić doniczki :]

Za kilka dni zaczną szybciej rosnąć

Został jeszcze Burley, którego nie przepikowałem, gdyż skiełkowało go najmniej i wolę być pewny, że roślina jest bardzo dobrze ukorzeniona.
zaledwie ~20 roślinek Burley'a skiełkowało, co jest przyczyną? Prawdopodobnie słaba jakość nasion, choć pewności nigdy nie ma...

W Burley'u pokładam największe nadzieje, gdyż jest to roślina najmniej wymagająca podczas uprawy. Z Virginią jest wiele zachodu z odpowiednim czasem zrywania liści, suszeniem w odpowiedniej temperaturze i fermentacją, Burley'a można, jak wyczytałem na pewnej stronie zrywać i suszyć w całości...

Życzę dużych tytoni i braku przymrozków :]

1 komentarz: